کد خبر 602511
تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از اعلام آمادگی پلیس پایتخت برای مقابله با آسیبهای اجتماعی خبر داد و گفت: برای مقابله با معضلات حاشیه تهران ۳۰ ایستگاه پلیس تا پایان شهریور راه‌اندازی خواهند شد.

راه اندازی 30 ایستگاه پلیس در حاشیه پایتختبه گزارش مشرق، سردار حسین ساجدی‌نیا درباره جزئیات نشست اخیر ستاد آسیبهای اجتماعی استان تهران و لزوم رسیدگی به آسیبهای اجتماعی و راهکارهای کاهش آن اظهار کرد: پلیس آمادگی خود را با تمام توان در مقابله با آسیبهای اجتماعی اعلام کرده است.
 
وی ادامه داد: حتی آماده‌ایم تا در رابطه با کاهش و مقابله  با آسیبهای اجتماعی در حوزه اجرا با سایر دستگاهها همکاری کنیم؛ معاونت اجتماعی پلیس در کارهای مرتبط با اجتماعی و معاونت علمی در کارهای تحقیقاتی فعالیت خواهند داشت.
 
فرمانده انتظامی تهران بزرگ، مبارزه با اعتیاد را یکی از اولویتهای مقابله با آسیبهای اجتماعی عنوان و تصریح کرد: اعتیاد نخستین و مهم‌ترین معضل محسوب می‌شود و در این زمینه مأموریتهای زیادی همچون دستگیری و جمع‌آوری معتادان و مواد‌فروشان از سوی پلیس پایتخت انجام گرفته و تمامی این برنامه‌ها به‌سبب کاهش آسیبهای اجتماعی و رفع دغدغه مردم است.
 
ساجدی‌نیا با اشاره به مشکل حاشیه‌نشینی در شهر تهران خاطرنشان کرد: حاشیه‌نشینی در شهر تهران که طی سالیان اخیر گسترش یافته، در درون خود معضلات و آسیبهای اجتماعی را به‌دنبال دارد و پلیس برای کاهش مشکلات حاشیه تهران برنامه‌هایی را مدنظر دارد.
 
وی اضافه کرد: نیروی انتظامی تهران بزرگ به همین منظور 30 نقطه را در حاشیه تهران شناسایی کرده که ایستگاههایی تا پایان شهریور در آنجا استقرار پیدا می‌کنند.
 
فرمانده انتظامی تهران بزرگ تصریح کرد: وجود پلیس در حاشیه تهران در گذشته وجود داشته اما این حضور از این پس با راه‌اندازی ایستگاههای پلیس پررنگ‌تر و ملموس‌تر خواهد شد و مردم آن را احساس می‌کنند.
 
ساجدی‌نیا خاطر‌نشان کرد: تجهیزات لازم برای راه‌اندازی 30 ایستگاه پلیس در حاشیه تهران تأمین شده و سازوکار آن در حال انجام است تا هرچه زودتر این ایستگاهها شروع به فعالیت کنند.
 
وی با بیان اینکه حاشیه‌‌های شهر تهران و حاشیه‌نشینی بیشتر شده است، اظهار کرد: تعداد اهالی برخی روستاهای اطراف تهران نیز افزایش یافته و بعضی اتباع خارجی نیز در حاشیه‌ها سکنی گزیده‌اند که تمامی اینها می‌طلبد که پلیس، حضور محسوس‌تری داشته باشد.
 
فرمانده انتظامی تهران بزرگ تأکید کرد: با توجه به دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر مقابله با آسیبهای اجتماعی و البته حاشیه‌نشینی به‌عنوان یکی از آسیبها، پلیس بر آن است تا در این باره فعالیت کند و به همین منظور ایستگاههای حاشیه تهران هرچه سریعتر راه‌اندازی خواهد شد.
 
وی درباره برنامه‌های پلیس برای طرح امر به معروف و نهی از مرکز گفت: مأموریتهای خود را در حد وسع انجام می‌دهیم و برنامه‌ها به‌قوت خود باقی است.
 
رهبر معظم انقلاب اخیراً درباره آسیبهای اجتماعی خطاب به مسئولان متذکر شدند: «ما مردم را باید عائله خودمان بدانیم؛ ما مسئولین کشوریم دیگر... این ملت، این کشور، این مرزها، این فضای زندگی، عائله‌ ما است؛ به مسئله‌ آسیبهای اجتماعی در سطح کشور جوری نگاه کنیم که اگر این آسیب در داخل خانواده‌ خود ما بود، آن‌جور نگاه می‌کردیم».
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس